Vitamine C Supplementen - Waarom We Het Nodig Hebben En Hoeveel Is Te Veel?

Vitamine C supplementen – Waarom we het nodig hebben en Hoeveel is te veel?

0

Sinaasappels zijn uitstekende bronnen als de natuurlijke vitamine C supplementen en staan erom bekend dat ze sommige vormen van kanker helpen voorkomen. Studies hebben gesuggereerd dat het eten van ongeveer 3 sinaasappels per dag colorectale kanker, die veroorzaakt wordt door mutaties in het DNA kan helpen voorkomen.

Volgens een studie kan het dagelijks drinken van een kop sinaasappelsap deze soort ziekte helpen voorkomen. Daarom is het belangrijk om fruit en groenten te eten die veel vitamine C bevatten, zoals sinaasappels, voor een optimale gezondheid.

Vitamine C is goed voor je nieren

Extra inname van vitamine C supplementen kan de manier waarop je lichaam ijzer opneemt beïnvloeden. Het verhoogt ook het oxalaat in je nieren, wat tot nierstenen kan leiden. Het goede nieuws is dat vitamine C in water oplosbaar is en binnen een paar uur uit je lichaam wordt uitgescheiden. Meer consumeren dan je nodig hebt is dus geen slecht idee. Je zult je beter voelen, maar je moet je inname beperken.

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is ongeveer 75 mg voor gezonde vrouwen. Het is 120 mg voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven. Het is niet veilig deze hoeveelheid te overschrijden. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 2.000 mg voor volwassenen en 1.000 mg voor zuigelingen. En maak je geen zorgen, er is geen manier om er te veel van binnen te krijgen. In feite kan te veel nadelige gevolgen hebben voor je gezondheid.

vitamine C supplementen

Onderzoek toont aan dat vitamine C een antioxidant is en noodzakelijk is voor een goede gezondheid. Het helpt je lichaam te beschermen tegen vrije radicalen. Bovendien helpt vitamine C ijzer opnemen. Maar omdat het niet door het lichaam wordt gesynthetiseerd, moet het uit je voeding gehaald worden. Een schaaltje aardbeien, een portie broccoli, een rode paprika en een sinaasappel kunnen je allemaal voorzien van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C.

Tekort aan vitamine C komt veel voor in ontwikkelingslanden

In ontwikkelde landen is een tekort aan vitamine C ongewoon, maar het komt veel voor in ondervoede landen. Het lichaam heeft het nodig voor normale groei en herstel van weefsels. Het helpt bij de aanmaak van collageen, dat essentieel is voor huid, botten, kraakbeen en pezen. Naast zijn voordelen bevordert het ook de ijzeropname. De beste hoeveelheid voor de mens is 90 mg aan vitamine C supplementen per dag.

Het is een essentiële voedingsstof. Het ondersteunt de normale groei, helpt het lichaam ijzer opnemen en helpt het immuunsysteem ziekten te bestrijden. Het is wateroplosbaar en kan uit allerlei voedingsmiddelen verkregen worden. Bovendien is het verkrijgbaar in voedingssupplementen. Behalve een essentiële voedingsstof is vitamine C ook een waardevolle antioxidant. Je moet er niet te veel van eten, want kan het kan de cellen in je lichaam beschadigen.

De voordelen van vitamine C supplementen

De voordelen van vitamine C supplementen en voedingsmiddelen die rijk zijn aan vitamine C zijn overvloedig, maar te veel kan nadelige effecten hebben. Het is belangrijk op te merken dat vitamine C in water oplosbaar is en in te grote hoeveelheden in de urine wordt uitgescheiden. Een gezonde voeding kan voldoende zijn om je lichaam van voldoende vitamine C supplementen te voorzien. Neem je meer dan aanbevolen, dan krijg je spijsverteringsproblemen en maagklachten. Als je je zorgen maakt over de inname van vitamine C, moet je met je arts praten.

Een hogere inname van vitamine C heeft verschillende voordelen. Het beschermt het lichaam tegen verschillende soorten ziekten. Het is bijvoorbeeld essentieel om bacteriële infecties te voorkomen. Bovendien heeft vitamine C antivirale, ontstekingsremmende en antivirale eigenschappen. Het kan het risico op kanker, hart- en vaatziekten, en leeftijdsgebonden maculaire degeneratie verminderen. Het kan in hoge doses ingenomen worden, maar het kan negatieve effecten hebben op de nieren en de lever.

Share.